zondag 4 januari 2015

Verticale tuin

Verticaal tuinieren gaat heel erg hip worden, een echte trend kun je wel zeggen.
Door deze drukke tijden heeft men behoefte aan rust, en een oplossing daarvoor is naar het bos gaan om een wandeling te maken, maar dat lukt natuurlijk niet elke dag.
 
Je kunt natuurlijk in een bos gaan wonen, of op een plak waar het rustig is, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Als je in een hoge flat komt te wonen, zoals heel veel Nederlanders, dan heb je zelfs nog geen achtertuin om wat plantjes in de grond te zetten. 

Je kunt dan wel je balkon gebruiken om bakken neer te zetten en er kruiden plantjes in te zetten, om het een groen aanzicht te geven en te genieten van de verse kruiden in je eten.
 
En je raakt enthousiast van het groen om je heen, en je wilt meer groen.
Groen groener groenst!

Groen als kunst kwam ik toen tegen, met alleen wat sierwaarde, wat ook heel mooi is, en ik raakte heel enthousiast.
 
Want wat als je kunst nou combineert met nuttig, dan ben je naar mijn idee toch goed bezig!
En ja, op zich is kunst al wel heel nuttig in de zin van mooi = blij = gezond .

Als je eetbare planten verwerkt in je kunstwerk, dat ook nog eens van gerecycled materiaal gemaakt is, dan heb je kunst met een grote K!!!


Als je de foto's een beetje gevolgd hebt dan weet je hoe het in elkaar steekt.
Op zich heb ik het schilderij nog niet hangen, ik wacht even tot het wat geworteld is allemaal anders ben ik bang dat de aarde naar beneden schuift als je het ophangt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten