dinsdag 18 november 2014

Haverkoeken met sesam en kokos

Bij de Albert Hein op de broodafdeling liggen naast de grote chocolate chip cookies van deze grote haverkoeken die je kan kopen, en die zijn lekker!!!
Maar zoals met alles denk ik dat ik dat zelf ook wel kan,  dus gisteren toen ik visite verwachte dacht ik ook even die grote koeken te maken. 


Benodigdheden

150 gr boter
100 gram suiker
4 eetlepels ahornsiroop
2 eieren
400 gr zelfrijzend bakmeel
100 gram walnoten of hazelnoten
50 gram sesam
100 gram gedroogde kokos
125 gram havervlokken.


Verwarm de oven voor op 100 graden.
Smelt de boter en roer van het vuur af de suiker en eieren erdoor. 
Roer dan de bloem, noten, kokos en havervlokken erdoor. 
Deel het deeg door vieren, en maak 4 grote koeken.
Leg ze in het midden van een heteluchtoven op een bakplaat en bak ze in 25 minuten gaar.

Naar mijn idee zitten hier veel gezonde ingrediƫnten in, en ik wilde nog eens naar een recept kijken zonder suiker en zonder gluten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten