maandag 27 oktober 2014

Raw chocolate brownies



raw chocolate brownies



Op facebook had een vriendin dit recept gepost, en ik bleef hangen omdat er raw food bij stond en omdat er brownies achteraan kwam.

Dit ziet er dus heel erg lekker uit. Alle ingrediënten zijn rauw en er komt geen verhitting aan te pas, alleen een vriezer. Nou heb ik me nog niet zo in de raw-manie verdiept om te weten of dat mag en wat de richtlijnen daarvoor zijn, maar ik vind het gewoon leuk om te doen.
Ik zal me nog eens gaan verdiepen in raw food.


Lieve volgers, duik in je kast en zet het volgende klaar (ik heb overal rauw voor gezet, dat kom je vast in de stemming):

Wat heb je nodig voor 6 raw chocolate brownies?


120 gram rauwe walnoten
120 gram rauwe dadels
60 gram (rauwe) pure cacao
60 gram rauwe amandelen (ongezouten en ongebrand)
snufje zeezout
een klein rauw ovenschaaltje (24x15 cm)
bakpapier
keukenmachine/blender


Hoe maak je zes chocolate brownies?

Simpel: Stop de walnoten in de keukenmachine en mix dit fijn tot het een meelachtig, iet wat plakkerige substantie wordt (een klein beetje korrelig).
Voeg dan de ontpitte dadels, de cacao en zout toe en blend goed door elkaar tot het is samengevoegd tot het meel. Als je het nog niet samenhangend genoeg vind, kun je er nog wat dadels bij doen.
Hak nu de amandelen in kleinere stukjes en roer (dus niet blenderen) ze door het beslag.
Leg dan wat bakpapier in de ovenschaal en giet het mengsel erin, en druk het stevig aan (de bolle kant van een lepel is handig) tot je een mooie stevige massa hebt.
Dit gaat een uur de vriezer in en daarna kun je er zes blokken van snijden.

Lekker en über hip voor bij de koffie en heel lekker met een dot kwark of yoghurt erop. ( die dan weer niet rauw zijn, maar dan denk ik..wat weet ik ervan?

Geniet van RAW!



Wil je ook eens en recept delen?

Dat kan, laat hieronder een reactie achter of ga naar facebook of twitter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten