donderdag 20 maart 2014

Gebakken aardappeltaartje met sla.

Mijn dochter had weleens het idee om dit recept te gaan maken. Zelf mag ze graag kokkerellen, en ik weet nog wel dat ze als kleine meid me graag meehielp in de keuken en met name het proeven van de dingen en het aflikken van cakebeslag gardes en zo.
Vandaag had ze zin om een aardappeltaartje te maken, dus dit is wat we probeerden.



We probeerden het te maken bij mijn moeder, en die heeft een electrische plaat, dat is voor. Ik nogal wennen, dus ze zijn ietsjes te donker geworden helaas!!

Benodigdheden aardappeltaartje

4 vastkokende aardappels
1 rode ui
1 teentje knoflook
Halve bos bosui
Half bosje koriander
1 theelepel paprikapoeder
2 eieren
Scheut zonnebloemolie
Vorm ringen

Was, schil en kook de aardappels gaar.
Geit ze af en stoom ze droog.
prak de aardappels.
Pel en snipper de ui.
Pel en snijd de knoflook fijn.
Snijd de bosui en koriander fijn en meng het samen met het paprikapoeder en de eieren door de gekrakte aardappels.
Breng het op smaak met zout en peper.
Verhit wat olie in een koekenpan.
Vorm met je handen bolletjesvaren de puree en druk ze in een ring voor een mooi rondje.
Bestuif de rondjes met bloem en bak ze ongeveer 4 minuten om en om goudbruin en krokant.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten