zaterdag 1 februari 2014

Kaassandwich met gebakken uitjes




kaassandwich


Op een Amsterdams terras heb ik eens een broodje oude kaas besteld, en daar heb ik zo lekker van genoten! Daar zat een lekkere dikke plak kaas op en flinterdunne plakjes appel, met daaroverheen wat gebakken uitjes. De combinatie verbaasde me eerst wel, maar de smaak was verrassend!!
Vandaag wilde ik de smaak nog eens beleven door nog zo'n lekkere sandwich te maken, maar ik vergiste me in de appel (die ik dus niet had) en besloot ik sla te nemen. Nou dat is ook heel lekker hoor!!

Nou kan ik niet zo goed tegen zuivel van koe, en volgens mijn dieet moet ik het ook vermijden, ik denk allemaal in verband met de lactose die erin zit, maar oudere kaas valt wel beter moet ik zeggen. Dat is niet zo heel erg vervelend want juist oude kaas vindt ik lekker.
Maar ik heb eens gelezen dat hoe ouder de kaas is hoe meer de eiwitten erin zijn afgebroken.
Ik zal dat nog eens opzoeken, want dat is wel interessant, dan kan ik dat af en toe lekker snoepen want ik mis de kaas wel heel erg bij mijn dieet!!




Okee, ik heb even gekeken, in harde kazen zit tot 1000 maal minder lactose dan in (geiten)melk. Bron was Wikipedia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten