donderdag 30 januari 2014

Stoofpeertjes als toetje.

Van een vriend had ik biologische stoofpeertjes gekregen, maar eigenlijk koop ik ze normaal nooit.
Maar een gegeven paard ijk je niet 'n de mond, dus ging ik op zoek naar een recept.

Overal kwam ik een recept met bessensap tegen, en dat had ik niet in huis, en aangezien het zondag was, kon ik ook niet naar de winkel.
Wat had ik in huis om de stoofpeertjes rood te maken?? Ja gewoon wat port meekoken!!

stoofpeertjes



stoofpeertjes



Dus het was lekker simpel:

6 Stoofpeertjes
1 dl port
6 kruidnagels
4 eetlepels suiker
theelepel kaneel

Schil de peertjes en zet het op in een pannetje met de rest van de ingrediƫnten. Bij het recept wat ik zag stond bij dat het anderhalf uur moest koken, maar dat hoeven de peertjes echt niet hoor. Ik ging na een half uurtje of zo kijken en toen was het al gaar.
Wat wel heel lekker is , en dat zou ik zeker proberen, haal de peertjes uit het vocht als ze gaar zijn en doe ze vast in bakjes, en laat de rest van het vocht inkoken tot stroop. Dat kun je dan als saus gebruiken samen met wat slagroom of een schepje ijs.

Als je de peertjes niet als toetje wilt gebruiken zou ik geen suiker bij het recept doen.
Dan zouden ze lekker bij de warme maaltijd passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten