maandag 9 december 2013

Boodschappentas met jeanszak!

Al een hele tijd wilde ik graag in mijn handtas een tasje waar ik dan een paar boodschappen in kan doen. Dat is ook een tijdje een plastic tas geweest, zo ééntje die je dan in de supermarkt koopt, maar toe ik die weg moest doen wilde ik daar een stoffen versie voor in de plaats. Ik houd van recyclen en hergebruiken en dingen die een langere levensduur hebben geven ook mijn voorkeur.

Dus toen bedacht ik me dat ik er een kon gaan kopen of er een zelf maken, want dat gaat langer mee en zo help je het milieu toch weer?
En aangezien ik toch al met bloggen was begonnen leek het me veel leuker er een zelf te maken.




Ik heb de tas die  stuk was aan de randen opengeknipt en zo had ik toen ik het uitvouwde een patroon.
Dat legde ik op een leuke lap stof en knipte ik uit.
Toen heb ik nog wat zakjes erop genaaid, die had ik nog liggen van een ander project, en toen heb ik de tas gespeld.
De goede kanten op elkaar.
Zoom erin, even zigzaggen en de bovenrand omvouwen en stikken.
De hengsels maak je makkelijk na door het ook weer op te meten en te knippen.
Ik heb de stof daarvoor dubbel gedaan en toen weer dubbel want dat heeft het bij het handvat toch wel nodig.
Dat naai je er aan de binnenkant in en voilá!! Je eigen tas mee naar de winkel!!




www.christycolumn.nl
Ik had niet zo veel foto's om te laten zien, en deze foto wilde ik al een tijdje laten zien. Het is gewoon geheel een ander onderwerp, maar toch even leuk naar te kijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten