dinsdag 29 oktober 2013

Etagére maken van gerecycled materiaal.


 Een leuke bezigheid is het maken van een etagére tegenwoordig. Als er toch van die handige lijm voor allerlei klusjes te koop is, kun je er net zo goed wat leuks van maken.

En wie heeft er eigenlijk nou niet een schaal liggen dat gekregen is van oma, of zelfs een erfstuk waarvan je zegt dat het foeilelijk is of gewoon helemaal niet bij je inrichting past. Of wat te denken van het beeldje dat altijd in de kamer van oma stond, waar jij niks aan vindt.
Dan is dit een leuke manier om het te verwerken.
Je zoekt gewoon wat ander servies erbij en met hier en daar een likje verf breng je de kleuren naar elkaar toe voor een geheel.






Bovenstaande etagére heb ik gemaakt voor de verjaardag van mijn zus.
Tussen de borden had ik ijscoupe glazen gebruikt en daarin had ik een roze kunstbloem gedaan.


Op alle randen zit wat goudverf en op de glazen zitten wat stippen goudverf om het tot één geheel te maken.




Het rood- wit- blauwe thema is altijd leuk!

Deze heeft een kennis gemaakt met een bordje dat ze erfde van haar oma.
En omdat ze op elk niveau wat goudverf gebruikte is het één geheel geworden.

Workshop voor pubers  kinderfeestje
 Zo heb ik een keer met een kinderverjaardag een middagje 'etagére maken' gedaan en dat vonden de meiden heel leuk. Ik had op de tafel een vrolijk zeiltje gekocht en had allerlei servies en beeldjes klaargezet. Ze werd toen 12 en alle genodigden waren heel enthousiast, want ze waren lekker met hun handen bezig en konden ondertussen lekker kletsen over van alles en nog wat.
We hebben toen een barbecue aangestoken en ondertussen de porseleinverf op het servies gebakken.

Hieronder vindt je het resultaat.






Bij deze etagére staat een vaasje op de kop bovenop, die hebben ze lekker meegeschilderd.
Gewoon bij de kringloop kijken voor wat spulletjes, maar let op: de kringloop weet tegenwoordig ook wel van prijzen en toen ik ging kijken naar bloemenborden waren die zo duur dat ik bij de action goedkoper uit was met nieuwe borden.
Nou dat heb ik toen gedaan en met een beetje verf kan je alle kanten op.
Voor de meiden was dat in ieder geval leuk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten