maandag 7 oktober 2013

Een Stoel bekleden.





Ja, dit was hem dan onze oude stoel, niet echt meer up to date zeg maar.
Oh ik zie dat op deze foto het kussen er al uit is, maar die had dezelfde stof als het stoeltje, dat spreekt voor zich.
 
Het model vond ik nog wel mooi, maar het stofje was oud en lelijk en stoffig geworden. En toen mijn oog nou eenmaal op een mooi gefestoneerd stofje was gevallen,gingen we snel aan de slag.
Heel trendy is om iets straks met rond te combineren, en een strak model met de ronde vormen van de festons gaan dan natuurlijk helemaal goed samen.
 



                   Eerst hebben we de achterkant er voorzichtig afgehaald, en gekeken hoe dat vastzat. Voor ons was het ook nieuw om te doen, en dan lijkt me dit het handigst. 


Toen was de bodem aan de beurt, hoe zit het vast, en waarmee kan ik het vastmaken in de opbouw.
De stofjes heb ik allemaal bij het onderdeel gehouden samen met de nieuwe zodat ik ook wist wat er bij elkaar hoorde.


Dit is een armleuning, dat was wel lastig want die is scheef, en het patroon van de nieuwe stof is nogal recht.Heel belangrijk om te zien hoe dat dan precies werkt en weet terug in elkaar moet.

Zo heb ik ooit een een bloes genaaid, ik wist niet hoe dat moest (we hadden geen computer of internet) en toen heb ik mijn favoriete bloes uit de kast gehaald en uit elkaar gehaald.
Stukje bij beetje zodat ik  bij elk stukje kon zien hoe het zat, en direct weer namaken.


Voor de hoeken van de achterleuning was het het mooist als ik wat naden erin stikte, want anders leek het zo gevouwen en propperig.


De kamer stond helemaal op zijn kop toen we er mee bezig waren, maar het resultaat mocht er zijn!!!
Mijn oudste dochter was zo blij dat ze er spontaan onder ging liggen...


Is het geen plaatje geworden??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten