maandag 30 september 2013

Portobello gevuld met gehakt.

Deze tijd van het jaar is het nog zulk mooi weer dat ik nog niet écht aan winterse gerechten toe ben.
Dus toen we aan het boodschappen doen waren en ik deze mooie Portobello's tegenkwam was ik direct heel blij!

Portobello

Paddenstoelen horen wel heel erg bij deze tijd van het jaar, dus ik ging hier maar eens mee aan de slag, en heb er een lekkere lunch van gemaakt voor ons twee.


Portobello gevuld met gehakt.

Eerst is het handig om de oven aan te zetten, dan kan het vast voorverwarmen, op 200 graden.
Dan weer alles lekker bij elkaar klaarzetten, alles bij de hand.

Benodigdheden 2 personen:

2 Portobello's
1 klein uitje, gesnipperd
100 gram gehakt
zout peper
teentje knoflook, geperst
50 gram bacon, in mini blokjes 
peterselie voor garnering

Haal voorzichtig de stelen uit de paddenstoelen, en snijd de stelen fijn. Bak het gehakt zachtjes rul samen met de bacon in wat olie, en zodra het een beetje bruin wordt doe je de ui, champignon en de knoflook erbij.
Zout en peper erbij en dan kan je de hoedjes gaan vullen.

Portobello gevuld met gehakt.

Zelf heb ik ze vast in een ovenschaaltje gezet, dat leek me handig.





Portobello gevuld met gehakt.

Er was vrij veel vulling, dus het kwam er wat overheen, maar dat is niet erg, dat schep je er zo bij.





Dan kan het lekker in de voorverwarmde oven voor 25 minuten, en als dat klaar is schep je het op bordjes en serveer je met de fijn geknipte peterselie eroverheen.

Portobello gevuld met gehakt.

Bon ápetite!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten